האם גברים חווים גיל מעבר?

טסטוסטרון- הורמון המין הגברי העיקרי, אחראי על ייצור זרע תקין וזקפה תקינה.

החל מגיל 30 הגוף מיצר פחות טסטוסטרון ובסביבות גיל 40-45 ישנה ירידה יותר דראסטית- מה שנקרא "גיל המעבר" אצל גברים. זהו שינוי הורמונלי טבעי ולא כולם יחוו זאת באופן קיצוני, ויש שלא ירגישו כלל בשינוי.

אצל גברים מסוימים חלה ירידה קיצונית החורגת מתחום הנורמה, הסימפטומים יתבטאו בירידה בחשק מיני, בעיות בזקפה, עייפות, וירידה במצב הרוח, עד כדי דיכאון.

הגורמים המשפיעים ומקצינים את ירידת ההורמון הם:

  • גיל
  • השמנה (בעיקר בטנית)
  • תזונה לקוייה
  • תסמונת מטאבולית- בעיות במשק האינסולין.

אספתי לכם מגוון דרכים טבעיות לאיזון הירידה של טסטוסטרון. כמובן שככל שנפנה לטפל בנושא הזה כמה שיותר מוקדם כך יהיה קל יותר להחזיר את הגוף לאיזון.

  1. ספורט- ובאופן ספציפי- פעילות עצימה, כגון- ספרינטים, אינטגרלים, או אימוני כח- מתפרץ. ככל שהאימון מערב יותר שרירים כך יותר טוב.
  2. הורדת סטרס ומתח נפשי- בזמן סטרס ממושך (רובנו הגדול חיים את חיינו בסטרס) הגוף משחרר הורמון שנקרא קורטיזול, אשר חוסם את השפעת טסטוסטרון.

ספורט, מדיטציה, לחיות קרוב לטבע, לשנות את אורך החיים והלוז כך שיתאים לצרכים הרגשיים והנפשיים שלנו, טיפול, שחייה.

חברויות אינטימיות ומשמעויות גם מורידות סטרס.

להפסיק לשמוע חדשות, או אפילו לזרוק לחלוטין את הטלוויזיה מהבית.

  • תזונה אנטי דלקתית- להוריד מזונות מעובדים, להכניס כמה שיותר מזונות טבעיים- ירקות פירות, דגנים מלאים וקטניות
  • סוכר- אינסולין מעכב טסטוסטרון- הפחתת סוכר מהתזונה ופחמימות ריקות (לחם לבן, אורז לבן וכו..)
  • שומן- שומן בטני במיוחד משפיע (מחזיר אותנו לסעיף הראשון).

צריכת שומנים היא חשובה בכדי לייצר טסטוסטרון

מומלץ להפחית בשר אדום ולהעדיף חומצות שומן מסוגים שונים-

אומגה 9- אבוקדו וזיתים

אומגה 3- דגים

  • ויטמין D- חשוב ביותר ליצירה של טסטוסטרון, הגוף מייצר אותו בעצמו כאשר אנחנו נחשפים לשמש- בשביל זה צריך לחשוף חלק ניכר מהגוף שלנו ולא רק את הפנים… ההמלצה היא להיחשף לשמש באופן יומיומי (אפילו 20 דקות ביום עושים הבדל…). מי שעובד שעות ארוכות במקום סגור ואינו יכול להיחשף לשמש יש גם את האפשרות של תוסף שמגיע בטיפות, ניתן להשיג בחנויות הטבע והפארמים.
  • אבץ- נמצא באגוזים וזרעים, וקטניות.
  • קסנו אסטרוגנים- הם חומרים דמויי הורמונים. הם מחקים את ההשפעה של ההורמון אסטרוגן בגוף- הם נכנסים לגופנו דרך המזון ודרך העור, ולא רק שהם עושים לנו בלאגן במערכת ההורמנלית הם מקושרים לשלל מחלות ואפילו סרטן.

איפה הם נמצאים ?

  • מי ברז, פלסטיק (בעיקר בבקבוקי מים מינרליים)
  • קוסמטיקה  
  • חומרי ניקוי.
  • חומרי הדברה של ירקות ופירות
  • תרופות
  • מי קולחין

כפי ששמתם לב קשה להימנע לחלוטין להכניס לגופנו את החומרים האלו, אך אפשר לעזור לגוף לפנות אותם- תזונה מהטבע (ירקות פירות דגנים מלאים וקטניות) המכילים סיבים, ונוטריאנטים נוספים, עוזרים לגוף להיפתר מרעלים כגון אלו.

  • פורמולת צמחים

יש מגוון של צמחים מדהימים שיכולים לאזן הורמונלית. (הרי כמעט כל תרופה- נמצאה בטבע קודם ואז סונטזה באופן מלאכותי בתנאי מעבדה..)

ניתן להיעזר בהרבליסט שירכיב לכם פורמולה אישית המותאמת במיוחד עבורכם לאיזון הורמנלי.

רוב העולם המערבי חי הפוך לכל מה שכתבתי כאן.

החיים שסיגלנו לעצמנו אמנם לא מותאמים לגוף שלנו, אך רובינו הסתגלנו לחיים האלו ואנו מצליחים לשמור פחות או יותר על איזון.

לא כולם יחוו שינויים קיצוניים שכאלו

זוהי רשימה שיכולה לעזור לעשות צעדים ראשונים באופן עצמאי, למי שזקוק לה.

** במצבים קיצוניים אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע לעזרה.